Ultraficció, reenactments i textualitats expandides | Escalante Centre Teatral

Escuela

Ultraficció, reenactments i textualitats expandides

mayo 2021
03/05/2021 -> 27/05/2021

Fi d’inscripció: 26 d’Abril

Màxim d’alumnes: 10/15 (En funció de les restriccions del COVID-19 i l’aforament de l’aula)

Horari: De 10:00 a 14:00.

"Ultraficció, reenactments i textualitats expandides".
Maig amb El Conde de Torrefiel

30€

A partir de la plantejament formal que articula el recorregut artístic de les obres del Conde de Torrefiel i que se sustenta en la idea que l’espectacle final ocorre al cap de l’espectador, volem explorar amb els participants, els dispositius dramatúrgics que permeten tractar la paraula com a element rítmic, musical i ambiental en una escena, transcendint la seua funció d’intel·ligibilitat.

Al llarg de la sessions d’aquest curs, El Conde de Torrefiel, vol activar un procés d’investigació proposant una metodologia pràctica, tant a nivell individual com grupal, per a explorar la potencialitat de la paraula com a element escènic des d’una perspectiva plàstica, estructural, conceptual i escenogràfica. A aquest efecte es duran a terme exercicis per a tractar formes textuals en escena a través de diferents eines com la videoprojecció i especialment per a aquestes sessions, ens centrarem en les possibilitats de la veu pre-gravada i el playback per a crear dissonàncies i re-significar els moviments en escena. Es dedicarà un temps important a la composició escènica des de l’estètica i al potencial conceptual de la formalitat sota la premissa de l’intèrpret com a part activa en la creació de material.

En termes teòrics i per a ampliar els coneixements del camp dels llenguatges escènics contemporanis, es donarà un espai setmanal a l’observació de l’ús de la paraula en escena a partir del visionat del repertori internacional de les últimes dècades i al debat al voltant d’aquestes pràctiques, tant en relació amb el context històric i cultural en el moment de la seua creació, com en relació a la mirada des del pati de butaques.

Calendario

MAIG
DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES DISSABTE DIUMENGE
          1 2
3
10:00 > 14:00
4 5
10:00 > 14:00
6 7 8 9
10
10:00 > 14:00
11 12
10:00 > 14:00
13
10:00 > 14:00
14 15 16
17
10:00 > 14:00
18 19
10:00 > 14:00
20 21 22 23
24
10:00 > 14:00
25 26
10:00 > 14:00
27
10:00 > 14:00
28 29 30
31            

Tanya Beyeler i Pablo Gisbert

Tanya Beyeler (Lugano, Suïssa, 1980) i Pablo Gisbert (Ontinyent, València 1982) encapçalen el projecte escènic El Conde de Torrefiel els treballs del qual es caracteritzen per posades en escena on coreografia, text i imatges plàstiques convergeixen per a crear narracions inusuals i fragmentades on les tensions entre l’individual i el col·lectiu que caracteritzen la societat europea en el Segle XXI, afloren i es materialitzen en escena de manera sorprenent.

El Conde de Torrefiel comença la seua trajectòria professional en 2010 amb l’estrena de La historia del rey venido por el aburrimiento. Observen cómo el cansancio derrota al pensamiento, Escenas para una conversación después del visitando de una película de Michael Haneke, La chica de la agencia de viajes nos dijo que había piscina en el apartamento, La posibilidad que desaparece frente al paisaje, GUERRILLA, LA PLAZA, KULTUR i Los Protagonistas. Aquestes produccions han tingut extenses gires internacionals, especialment en Festivals i teatres a Europa però també en America Llatina i Àsia. A més de la creació de peces escèniques amb un llenguatge de caràcter contemporani i molt personal, al llarg d’aquests 10 anys El Conde de Torrefiel ha treballat amb altres formats com el vídeo, la instal·lació i el site-specific o la publicació dels textos del repertori de la companyia en castellà amb l’Editorial La Uña Rota i en francés amb l’Editorial Actualité Editions de París.

El Conde de Torrefiel compta amb diferents col·laboracions amb altres artistes diversos i especialment en el camp de la dansa com a dramaturgs a vegades a títol individual dels seus directors Pablo Gisbert i Tanya Beyeler. Entre aquestes col·laboracions destaca el treball dramatúrgic per a la companyia de dansa La Veronal i el seu director Marcos Morau que ha sigut constant entre 2009 i 2015. Altres col·laboracions en aquest sentit han sigut amb Olatz de Andrés, la coreògrafa suïssa Eugénie Rebetez, el col·lectiu Big Bouncers de Barcelona i Eulàlia Bergadà.